2020. április 2., csütörtök

04.02. Csütörtök: Matek-Számolás

Mai matematika feladataink: 

1. Gyerekjáték kivonás (kivonás ismétlése)

A következő interaktív feladatban a kivonást tizesátlépéssel gyakoroljuk. A legegyszerűbb lenne számegyenessel, de most szeretném, ha használnánk a bontást is. Bontsd fel a kivonandó számot. 

A c b = a kivonásban c a kisebbítendőb a kivonandó, és a a különbség.
Pl: 11-4=
Bontom a 4-et 1-re meg 3-ra. 
11-1=10
10-3=7

Ha ez így túl sok energiát venne igénybe, térjetek vissza a számegyenesre. 

2. Kivonás 11-ből 12-ből 

Ma csak ennyi a matek. Kérlek dolgozzatok egy lapra, és ha tudjátok küldjétek el lefotózva. 

2. csapat 

Számok ismétlése: 

Gyakoroljuk ma is az irányokat! Fölött, alatta, -on, -en, -ön gyakorlása. 
Alkoss mondatokat! (ne oroszul :D )



04.02. Csütörtök: Magyar-Írás

Mai tananyagaink: 

Beszéljétek meg a mai dátumot: 

-Milyen nap van ma? 
  "Ma csütörtök van. Tegnap szerda volt, holnap péntek lesz." 
-Milyen hónapba léptünk? 
  "Április hónapba léptünk, március hónap múlt el, április után május jön."
-Hány nap egy hónap? 
  "Általában egy hónap 30-31 napos."
-Milyen évet írunk? 
  "Most 2020 van." 
-Milyen évszak van most? 
  "Tavasz van."
-Mik ennek az évszaknak a sajátosságai? 
  "Melegedik az idő, többet süt a nap, és többet van világos. A meleg miatt minden életre kel." 
-Milyen zöldségek érnek mostanában? 
  "Retek, újhagyma, saláta" 
-Milyen virágok nyílnak? 
 "tulipán, nárcisz, jácint" 


Ma csak írás lesz mind a két csapatnak! 

Kezeket bemelegítő mondóka. Mondjátok el kétszer, mert ezt még nem ismerjük! 


Nyisd a kezed, zárd ökölbe,
forgasd csuklód körbe, körbe!
Tapsolj kettőt, csapj a térdre,
engedd kezed le a mélybe!

1. Egy kis tollbamondás: fa, tó, le, lé, kap, cél, kép, nóta, csibe, banán, altató.

2. Kérlek benneteket egy oldalt készítsetek el az írás füzetben. 

Jutalom dal: 
Hármat tojott a fekete kánya

Szókincsbővítő szó-kép egyeztetés

(Bodnár: fából készített használati tárgyakat, „faedényeket” Készítettek többek között vödröket, puttonyt, hordót, kádat...)


2. csapat 

Beszéljétek meg ti is a mai napra vonatkozó dolgokat, és kezdjetek ti is a mondókával. 
Kérlek ti is gyakoroljatok az írás füzetedbe. 

Nevezd meg a képeket, szótagold el és kattintsd arra a betűre amivel kezdődik! 
f-betű gyakorlása

Ezt a gyakorlatot sok figyelemmel kell elvégezni. Ez egy párkereső játék a-á betűkkel. 
a-á betűkereső

Gyakorold az átírását! 

Gyógytestnevelés

Kedves Gyerekek!

Küldök Nektek egy mókás bemelegítő feladatot utána pedig egy kis hátizom erősítő tornát!!!

Szép napot és jó munkát!


Bemelegítő videót ITT találod


A hátizom erősítő videóért katt IDE


Ági néni

Vizuális Kuktura-Rajz


Drága Gyönyörű 2. osztályom!!

Szeretnék küldeni nektek egy kis filmet!!

Film


Kérlek nézzétek meg!!
Ehhez kapcsolódóan lenne egy jó kis feladat!!

A mai napon legyünk mi is ősemberek, akik bemennek a barlangjukba, és nem tetszik ez a barlang nekik mert nagyon kopár, üres!

Feladatod az lenne hogy találd ki a barlang falára a te mintáidat, és kérlek rajzold le nekem. 

Mindenképpen küld el! Hogy meg nézhessem és bele tudjalak képzelni!

Ma én is rajzolok veletek együtt és én is felrakom a kész munkámat hogy oda meg ti tudjatok engem elképzelni!
 Sok puszit küldök nektek!!
Mici néni!!
Várom a kész munkákat!!!!!


Testnevelés 04.01.

Testnevelés.04.02.

Sziasztok!

Ma táncos alaplépéseket hoztam nektek!!
Próbáljátok leutánozni!!!



04.02. Környezetismeret


A múlt órán beszélgettetek egy kicsit otthon a hallásról.
Ma játszani fogunk a hangokkal.

Az első feladatban az állatok hangját kell párosítanotok a megfelelő állat képével. Először játszd le a hangot, hallgasd végig és utána keresd meg a hozzá tartozó képet és a hangot húzd rá a képre. Ha ügyes voltál és eltaláltad mind a kettő el fog tűnni, ha véletlenül tévedtél akkor piros lesz és még tudsz javítani rajta.

  

A második játékot is ugyan így kell játszani, csak itt a hangszerek hangját kell majd felismenetek:


 

Majd végül a Hallgatózó játék következik:
Ennek a lényege az, hogy gyermeked a meglévő környezetéből minél több hangot be tudjon azonosítani, fel tudjon ismerni. Üljetek le az udvaron, és beszéljétek át, mit hallotok éppen.
Próbáld a következő kérdések mentén megfigyeltetni a hangokat a gyerekeddel:

Itt mit hallunk?
Milyen az a hang?
Mi kelthette ezt a hangot?
Mire emlékeztet ez a hang?

Ha megvan a zajforrás, nevezzétek meg, ha kézzel fogható, nézzétek meg, fogjátok meg.


Jó munkát kívánok!