2020. április 29., szerda

Hittan - Ezüstöm és aranyam nincsen

Hittan

Kedves Szülők!


Megkérek mindenkit, hogy minden héten küldjön feladatokat Angi néninek, ő pedig továbbítja nekem. 
Köszönöm szépen!

https://www.maiige.hu/

Ezen a héten a 36. történet következik.  Hány kincset gyűjtöttél össze?
36. Ezüstöm és aranyam nincsen


Áldás, békesség!
Ildikó néni

04.29.. Szerda Magyar

Tavasz témájú olvasmányokat találhatsz a tankönyv 83-84. oldalán. Rövid és versek a kikeletről. Kérlek olvassátok el őket! 
A Munkafüzetben a 42. oldalon találjátok a hozzá tartozó feladatokat! Jó szórakozást! 

Kérlek benneteket akinek még nincs kész az írás füzete az dolgozzon benne egy oldalnyit! 

Akik végeztek vele azok gyakorolják a betűalakítást, másolást a Meseolvasó 83. oldalon található "Tavasz" c. versel!


2. csapat 
Hangoztasd a betűt! Nevezd meg a képeket! Mivel kezdődik a szó? Milyen hangot hallasz a szó elején? Kattint a megfelelő képre! 
Mondj mondatot a képpel!

Nevezd meg mit látsz a képen! Milyen betűvel kezdődik? 
Légy ügyes!

Jó gyakorlást!

Gyakorold a betűk olvasását! 

Val- vel- rag gyakorlása mondatok megfogalmazása
Alkoss mondatokat a képről! Mit látsz a képen? Próbáld meg elolvasni a mondatokat! 


Kis Ka-ti u-ta-zik. 
Ki-vel u-ta-zik? 
Mi-vel u-ta-zik? 
Ki-hez u-ta-zik? 

04.29. Szerda: Matek

Sziasztok!
A logikai készletünkkel kell most dolgozzunk!
Az alakzatoknak lesznek tulajdonságaik: nagy-kicsi, lyukas-nem lyukas, szín és alakzat.
Válassz négy tulajdonságot!
4 helyes válasz van

Melyik nem illik a sorba? Négy dolgot fogsz látni, van egy kakukktojás köztük. Kattint arra!
Kakukktojás

Tedd a számokat megfelelő sorrendbe!
10-20 között

Összeadások, kivonások gyakorlása
20-as számkör

Ma csak a rózsaszín matekba dolgozatok, két oldalt készítsetek el! 

2. csapat 

Figyelemfejlesztő játék.
Kattints az ugyanolyanra

Számold meg mennyi látsz a képen! Arra a képre kattint ahol ugyanannyi korongot látsz!
Számolj!

Számok megnevezése közösen! Korongok megszámolása
0-5 számkör


Számok fognak érkezni. Nevezzétek meg közösen a szám nevét! Melyik kép illik hozzá?
Arra a képre kattintsatok ahol a mennyiséget találjátok!
Számok-mennyiségek 

Haladjatok tovább a Számolás-mérés feladatlapokkal!  

Komplex gyógypedagógiai fejlesztés 04.29.

Sziasztok! 

Egy kis olvasásra várlat Titeket!

Igaz vagy hamis?

Alkoss mondatokat!


Ügyes vagy!

gyógytestnevelés

"Hé, paraszt! melyik út megyen itt Budára?"

....


"Én paraszt? én?" - Amit még e szóhoz gondolt,
Toldi Györgyre szörnyü nagy káromkodás volt.
Azzal a nehéz fát könnyedén forgatja,
Mint csekély botocskát, véginél ragadja;
Hosszan, egyenesen tartja félkezével,
Mutatván az utat, hol Budára tér el,
S mintha vassá volna karja, maga válva,
Még csak meg se rezzen a kinyujtott szálfa."
(Arany János: Toldi Első ének)

A feladat: Legyetek Ti is Toldi Miklósok. Keressetek seprűnyelet, parfisnyelet, ami a petrencés rúdat helyettesíti. Mérjétek meg, hány percig tudjátok kitartani a seprűnyelet jobb és bal kézzel is!

A mért eredményeket írd le és küld el nekem!!!

Jó munkát!

ÁGI néni

04.29. Környezetismeret


A mai napon a tapintással kapcsolatos játékokat hoztam nektek, ami segítségével jobban megérthető ez a folyamat!

-          Egy zsákban különböző tárgyakat helyezünk. A gyerek szemét bekötjük, aki a kivett tárgyat tapintás alapján ismerheti fel. Csak akkor nézheti meg az adott tárgyat miután tippelt hármat, természetesen ezt akkor, ha nem találja ki elsőre.

-          Az elől haladó gyermek „vak”, a másik társnak érintéssel kell vezetnie őt.
- Háta közepén érinti, akkor egyenesen kell menni.
- Bal vállat érinti, akkor balra kell fordulni.
- Jobb vállat érinti, akkor jobbra kell fordulni.
- Ha nincs érintés, akkor állj.
- Kéz a nyakon, akkor hátrafelé kell menni.
- A sebesség az érintés erősségével szabályozható.

Valamint végezetül, hoztam nektek egy kis dalocskát (az első dal az) a testrészekről, amiben benne vannak az érzékszervek is. Ezt nézzétek meg, táncolni is lehet rá, akár a szöveget is meg lehet tanulni! :D







Jó munkát kívánok!