2020. március 23., hétfő

03.24. Matematika/ Számolás-mérés

Kivonás gyakorlása 20-as számkörben

Mivel matematikából sokan, sokféleképpen haladunk az osztályban, ezért az a kérésem, hogy egységesen mindenki 1 oldalt a rózsaszín matematika könyvből oldjon meg! Önszorgalomból 1 oldalt a lila színű matek könyvből is megoldhat, de ez nem kötelező.

Ami viszont ajánlott, az az alábbi feladatsor. Kérném a kedves szülőket, hogy a számegyenes segítségével számoljanak.

Először is, beszéljük meg azt, hogy mi az a növekvő számsor és mi az a csökkenő számsor.

Növekvő számsor: 0, 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 17 , 18 , 19 , 20 

Csökkenő számsor: 20 , 19 , 18 , 17 , 16 , 15 , 14 , 13 , 12 , 11 , 10 , 9 , 8 , 7 , 6 , 5 , 4 , 3 , 2 , 1 , 0 ,

Feladat!
Rakd a számokat csökkenő sorrendben! <3

Összeadásnál "felfelé" lépkedünk -> az eredmény növekedni fog.
Kivonásnál viszont "lefelé" vagy "visszafelé" lépünk -> az eredmény csökkenni fog.




2. csoport 

Patrik bácsi segítségével összeállítottunk pár érdekes ismétlő és gyakorló feladatot. Kérlek oldjátok meg türelemmel közösen a számítógépen vagy a tableten! 


03.24. Magyar nyelv és irodalom/ Kommunikáció Meixner betű-szókép egyeztetés

Magyar nyelv és irodalom 

A nyúl és az árnyéka c. olvasmány feldolgozása.
TK. 39. oldal. 
Olvasd el figyelmesen a szöveget! Válaszol erre a pár kérdésre! Elég csak megbeszélnetek Anyukáddal: 

Mit érzett a nyúl az árnyékával kapcsolatban? 
Miért nem tudott elfutni a nyuszi az árnyéka elől? 
Hogy tűnhetett el a szörnyeteg a bokorban? 

Ehhez az olvasmányhoz társul egy kiegészítő feladat a Meseolvasó Feladatlapok nevű gyűjteményben. Lapozz a KETTES-HETES, huszonhetes oldalra (27. old.)! 

Keddenként két magyar óránk van ezért még egy pici olvasás van hátra, de ezt akár a nap második felében is elolvashatod, vagy lefekvés előtt is elolvashatós a családnak. 

A hosszú nyak 
TK. 40. oldal 

2. csapat 

A múlt hét során tanult "Gazdasági udvar lakói" témakörben sok érdekességet tanulhattál. Egy érdekes játékot készítettem számodra! A feladatban összepárosíthatod az idősebb állatokat a kicsinyeikkel! Kattints az alábbi linkre: 
Párosítós játék

Vadállatok 
A vadon élő állatok közül tegnap a medvét a mókust és az őzt ismerhettétek meg. Ma a rókáról és a sünről fogunk tanulni. 
Egy kép segítségével elolvashatjátok az eddig tanult állatok neveit. 

Ezeket a mondókákat ismételjétek el közösen! 

Sünis mondóka

Süni, süni, sünike,
Sétálgat az erdőben.
Tüskés hátán falevél
Megvédi, ha jön a tél.

Rókás mondóka

Éhes volt az öreg róka, 
Békát fogni ment a tóra. 
De a béka sem volt rest, 
Vízbe ugrott egyenest. 


Mi fedi a róka/süni testét? Mit fogyasztanak ezek az állatok? Hol húzzák meg magukat télen? 
Miért hívjuk őket vadon élő állatoknak? 


Patrik bácsi is készített néhány játékos feladatot ahol összepárosíthatod a betűket a hozzájuk társítható hívóképpel.  Ezt minden másodikos megoldhatja! 








Testnevelés 03.23.

Testnevelés 03.23.


Sziasztok! Mától itt folytatjuk a testnevelés órákat! Jó mozgást mindenkinek!!!

Ma egy videót küldök Nektek!




03.23. Felzárkóztatás



10-es bontásának gyakorlása
Mennyit adjunk hozzá, hogy 10 legyen? 
Minden házikóban összesen 10-es laknak. Az első ház első szobában három korong lakik (írd le!) rajzolj annyit hozzá, hogy 10 korong legyen összesen a házban!