2020. március 23., hétfő

03.24. Magyar nyelv és irodalom/ Kommunikáció Meixner betű-szókép egyeztetés

Magyar nyelv és irodalom 

A nyúl és az árnyéka c. olvasmány feldolgozása.
TK. 39. oldal. 
Olvasd el figyelmesen a szöveget! Válaszol erre a pár kérdésre! Elég csak megbeszélnetek Anyukáddal: 

Mit érzett a nyúl az árnyékával kapcsolatban? 
Miért nem tudott elfutni a nyuszi az árnyéka elől? 
Hogy tűnhetett el a szörnyeteg a bokorban? 

Ehhez az olvasmányhoz társul egy kiegészítő feladat a Meseolvasó Feladatlapok nevű gyűjteményben. Lapozz a KETTES-HETES, huszonhetes oldalra (27. old.)! 

Keddenként két magyar óránk van ezért még egy pici olvasás van hátra, de ezt akár a nap második felében is elolvashatod, vagy lefekvés előtt is elolvashatós a családnak. 

A hosszú nyak 
TK. 40. oldal 

2. csapat 

A múlt hét során tanult "Gazdasági udvar lakói" témakörben sok érdekességet tanulhattál. Egy érdekes játékot készítettem számodra! A feladatban összepárosíthatod az idősebb állatokat a kicsinyeikkel! Kattints az alábbi linkre: 
Párosítós játék

Vadállatok 
A vadon élő állatok közül tegnap a medvét a mókust és az őzt ismerhettétek meg. Ma a rókáról és a sünről fogunk tanulni. 
Egy kép segítségével elolvashatjátok az eddig tanult állatok neveit. 

Ezeket a mondókákat ismételjétek el közösen! 

Sünis mondóka

Süni, süni, sünike,
Sétálgat az erdőben.
Tüskés hátán falevél
Megvédi, ha jön a tél.

Rókás mondóka

Éhes volt az öreg róka, 
Békát fogni ment a tóra. 
De a béka sem volt rest, 
Vízbe ugrott egyenest. 


Mi fedi a róka/süni testét? Mit fogyasztanak ezek az állatok? Hol húzzák meg magukat télen? 
Miért hívjuk őket vadon élő állatoknak? 


Patrik bácsi is készített néhány játékos feladatot ahol összepárosíthatod a betűket a hozzájuk társítható hívóképpel.  Ezt minden másodikos megoldhatja!